Onze missie

Samen energiegevende ambities waarmaken. Samen het verschil maken. Met commerciële doelen, met maatschappelijke doelen, met sportieve doelen.
Dat is waar Sumbition voor staat.

Wat we doen?

Twee kerndiensten

Strategieontwikkeling en realisatie

Sumbition ondersteunt organisaties bij ontwikkeling van lange termijn visie en strategie. Het vetrekpunt bij strategie-ontwikkeling is een fundamenteel begrip van de succesfactoren van de organisatie zelf en de kansen en uitdagingen in de markt. Vervolgstap is het formuleren van de ambitie. Twee eisen aan het formuleren van de ambitie zijn ‘energiegevend’ en ‘concreet’. We geloven stellig dat je een ambitie alleen kan waarmaken op langere termijn als de ambitie energie geeft en concreet is voor de organisatie, de teams en de mensen.

Volgende stap is om de drivers voor realisatie van de ambitie te bepalen. Oftewel, welke bouwstenen gaan de grootste impact hebben. Deze bouwstenen vertalen we naar een concrete roadmap met mijlpalen en meetbare doelstellingen. Tenslotte, ondersteunen we organisaties bij de realisatie van de strategie door inhoudelijke expertise toe te voegen, veranderprocessen te begeleiden en effecten meetbaar te maken.

Sportmarketing en partnerships

Sportmarketing en partnerships is een specialisme, waarin in de afgelopen jaren ruime ervaring is opgebouwd. De basis is gelegd vanaf 1997 met de praktijkervaring van VODW Marketing als sponsor van de hockeybond KNHB. Het sponsorship was een financiële bijdrage, maar nog belangrijker ondersteuning van de KNHB vanuit strategieontwikkeling en marktgericht werken bij groei van de hockeysport op al haar dimensies. Deze ervaring is daarna uitgebouwd met diepgaande kennis van de sport door projecten met onder andere NOC*NSF, Schaatsbond KNSB, Tennisbond KNLTB, Wielersportbond NTFU, Watersportverbond, Voetbalbond KNVB, Golffederatie NGF, en de Internationale Ski Federatie. De combinatie met de ruime ervaring in bedrijfsleven en de expertise in onderzoek en data analytics heeft geleid tot impactvolle projecten met hechte partnerships tussen sportorganisaties en bedrijven. Inmiddels heeft deze ervaring geleid tot partnership projecten in kunst&cultuur en maatschappelijke organisaties, zoals Veilig Verkeer Nederland en Stichting Special Heroes Nederland.

Hoe we werken?

Onze kernwaarden

 
 
Sumbition_Iconen_048-profit2.png
 

Verschil maken

Onze drive is om het verschil te maken voor onze opdrachtgevers. Door uitgebreide inhoudelijke kennis en 25 jaar ervaring te combineren met gevoel voor de markt en veranderprocessen, zodat organisaties, teams en mensen hun ambities kunnen waarmaken.

 
Sumbition_Iconen_017-collaboration.png
 

Samen

Samenwerking is diep verankerd in onze filosofie. Het benutten van elkaars krachten en talenten is de absolute basis voor succes. In het gezamenlijke team van opdrachtgever en Sumbition. En door inzet van andere specialisten indien de uitdaging daarom vraagt.

 
Sumbition_Iconen_032-financial.png
 

Factbased

Factbased werken is een cruciaal element in onze werkwijze. Feiten en inzichten vanuit marktonderzoek en data analyse zijn de basis om keuzes te maken. Om de uitgestippelde koers te monitoren en bij te sturen. En om samen successen te vieren als we de gewenste resultaten behalen.

The Sum van Sumbition: onze filosofie is dat de som van elementen de kans op succes maximaliseert. Vijf ‘optelsommen’, die we toepassen in onze projecten:

1.  Denken en doen: lange termijn koers vertaald in concrete activiteiten op de korte termijn.

2. Ratio en emotie: de combinatie van sterk kwantitatieve analyses met gevoel voor de markt en voor onderliggende emotionele drijfveren van klanten.

3. Wetenschappelijk en ondernemend: Wetenschap en onderzoeken als bron en onderbouwing gecombineerd met een ondernemerschap voor de praktische toepassing

4.  Perfectionistisch en pragmatisch: Sumbition gaat altijd voor kwaliteit, als we dit niet kunnen borgen, doen we het project niet. Tegelijkertijd is onze aanpak altijd pragmatisch, maken we gebruik van goede bestaande elementen en focussen we de inzet op die deelgebieden, waar we de meeste toegevoegde waarde kunnen leveren.

5.  Succes voor de klant is succes voor Sumbition: Bij ons staat het klantresultaat altijd voorop. Al ons handelen is er op gericht, dat onze opdrachtgevers succesvol kunnen zijn. Dat betekent, dat we vaak ‘achter de schermen werken’ en onze klant in de spotlights staat. En dat is precies de wijze, waarop we samen succesvol zijn.

210201-foto%2BJeroen%2Bklimmen.jpg

Ervaring

Jeroen Boesmans is oprichter van Sumbition. Hij heeft inmiddels 25 jaar ervaring met strategie-ontwikkeling, implementatie van marketing- en salesprogramma’s en data analytics. Jeroen is binnen deze brede ervaring gespecialiseerd in sportmarketing en partnerships. In 2011 startte hij samen met data analytics-marktleider MIcompany, MIsportscompany, met als missie om de impact van sportmarketing aantoonbaar te verbeteren.  Daarvoor was Jeroen Boesmans Managing Consultant bij VODW Marketing. Hij heeft ervaring met een grote diversiteit aan opdrachtgevers in het bedrijfsleven en sportorganisaties, zoals Randstad, Volvo, Zilveren Kruis, KPN, Rabobank, Ford Motor Company, NS, NIVEA Men, NOC*NSF, KNVB, KNSB, KNLTB en Team Brunel. Deze projecten hebben geleid tot een wereldwijde ervaring in meer dan 35 landen.

Team

Samenwerking is één van de kernwaarden van Sumbition. We zijn sterk overtuigd dat de som van ieders competenties en talenten de basis is om grensverleggende resultaten te realiseren. Dit resulteert in nauwe samenwerking met teams vanuit opdrachtgevers en met specialisten in het vakgebied. Sumbition heeft daarom een netwerk van organisaties, waarmee we regelmatig samenwerking.

 
 

Data analytics en Artificial Intelligence met MIcompany.

Marktonderzoek met Blauw Research en Nielsen Sports.

Creatie en vormgeving met Newww.

 Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?